Ve světle nedávných událostí a spekulací o budoucnosti výroby elektrického vozidla Enyaq v Česku přichází uklidňující zprávy od Škoda Auto. Odmítnutí přesunu výrobních linek do německého Cvikova znamená, že model elektrického vozidla Enyaq zůstává na domácí půdě, výrobní zařízení v Mladé Boleslavi tak nadále zůstává středobodem elektromobility společnosti.
Přestože se jednalo o klíčový model, jehož pohyby na výrobní scéně by mohly mít významné důsledky pro celkovou výrobní strategii automobilky, Škoda Auto vyjádřila důvěru v českou výrobu a její schopnost dostát se svým závazkům v rámci elektromobility. Strategie „Next Level Škoda Strategy 2030“ tak zůstává nezměněná, s důrazem na silnou budoucnost v oblasti elektromobility.
„Potvrzení, že výroba plně elektrických vozů rodiny Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je důležité rozhodnutí pro rozvoj celé společnosti Škoda Auto,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto.
Model Enyaq, vyráběný v Mladé Boleslavi od roku 2020, hraje nejen klíčovou roli ve flotile elektrických vozidel automobilky, ale také reprezentuje důležitý krok směrem k dodržení emisních limitů. Tento model symbolizuje odhodlání společnosti k ekologické udržitelnosti a také posiluje pozici Škoda Auto jako předního hráče v oblasti elektromobility.
Stabilita a růst lokálního hospodářství jsou nesmírně důležité, obzvláště v oblasti, kde je automobilový průmysl tak významný. „Rozhodnutí dozorčí rady koncernu Volkswagen velmi vítáme a považujeme ho za projev důvěry ve strategii automobilky Škoda Auto i ve schopnosti a vysoké nasazení našich zaměstnanců,“ dodal Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO a místopředseda dozorčí rady společnosti Škoda Auto.
S jasným záměrem zachovat výrobu modelu Enyaq v Česku a s plány na další rozšíření produkce bateriových systémů je Škoda Auto na dobré cestě k udržení své pozice jako jednoho z klíčových hráčů v oblasti elektromobility v Evropě.
Zdroj: seznamzpravy.cz