Sobota, 23. listopadu 2024, svátek má Klement, zítra Emilie
Sobota, 23. listopadu 2024

Konec oblíbené atrakce? Paříž jako první v Evropě zakazuje sdílené elektrické koloběžky

Facebook
Twitter
LinkedIn
Po hlasování obyvatel Paříže bylo rozhodnuto o ukončení éry sdílených elektrických koloběžek ve městě. Od konce srpna musely společnosti, jako Dott, Lime a Tier Mobility, stáhnout své stroje z ulic metropole. Zatímco některé koloběžky našly nový domov v jiných evropských městech, otázka zůstává, jaký dopravní prostředek je nahradí na pařížských bulvárech.
Zdroj: Envato Elements

Minulý pátek se v Paříži zavedl zákaz provozování sdílených elektrických koloběžek. V souladu s rozhodnutím městského vedení musely společnosti, které tuto službu poskytovaly, do konce srpna odstranit z ulic přibližně 15 tisíc vozítek. Tato opatření byla přijata po referendu, ve kterém občané Paříže hlasovali o ukončení této služby.

Provozovatelé koloběžek byli nuceni tyto přepravní prostředky přesunout do jiných evropských měst, kde tuto službu mohou nadále poskytovat. Tři hlavní společnosti, které provozovaly tuto službu v Paříži, byly Dott, Lime a Tier Mobility. Například část vozidel společnosti Tier byla přesunuta do regionu Ile-de-France a ostatní byly převezeny převážně do Německa. Dott se rozhodl pro Belgie a Tel Aviv, zatímco koloběžky Lime byly přesunuty do měst jako Lille, Londýn a Kodaň.

Elektrokoloběžky byly v Paříži zavedeny v roce 2018. V dubnu tohoto roku bylo po referendu rozhodnuto o jejich zrušení. V referendu, kterého se zúčastnilo jen 8 % oprávněných voličů, se 90 % z nich postavilo proti těmto sdíleným vozítkům. Kromě toho, agentura AFP informovala, že Paříž je prvním hlavním evropským městem, které zcela zakázalo provoz těchto elektrických koloběžek. Hlavním důvodem byla narůstající kritika v souvislosti s řadou nehod, z nichž některé byly i fatální.

Přestože byly sdílené elektrické koloběžky zakázány, provozovatelé doufají, že zákazníci se přeorientovali na sdílená kola, která jsou stále dostupná. Provozovatelé těchto koloběžek se nyní zaměřují na jiné formáty služeb. Jak poznamenal Grégory Coillot, zakladatel společnosti Volt: „Konec volného sdílení značně urychlí poptávku po půjčovnách.“ Plánuje vytvořit síť jednoho až dvou tisíc koloběžek, zejména na klíčových místech s vysokou poptávkou.

Toto opatření je odrazem trendu metropolitních měst, která se snaží regulovat moderní přepravní prostředky a zároveň dbají na bezpečnost svých obyvatel. Ačkoli se zdá, že koloběžky nebudou v Paříži chybět, je důležité sledovat, jak se město vyrovná s novými dopravními výzvami a jaké další alternativy budou nabídnuty obyvatelům a turistům.

Zdroj: ct24.cz

Napsat komentář

Musíte se pro publikování komentáře.
Weather Data Source: Prag 21 tage wetter

DOPORUČUJEME