Tahač je poháněn trakční baterií s celkovou kapacitou 540 kWh. Součástí jsou také tři akumulátory, které jsou zodpovědné za celkový výkon a jsou umístěny na rámu vozidla. Kamion se může pochlubit nosností 24 tun a je schopen fungovat v provozu až osm hodin. Nabíjení probíhá prostřednictvím nástěnné nabíječky (wallbox). Jednou z jeho hlavních kladných vlastností je nižší umístění kabiny, které díky lepšímu přehledu zvyšuje bezpečnost.
Elektromobilita se stává pro DB Schenker klíčovou součástí jejich práce, jelikož dosud využívali jen elektrickou dodávku. Jejich nový elektro tahač od společnosti Volvo bude vozit zásilky na Moravě, mezi výrobním závodem a distribučním centrem v Blučině.
Nicméně, Volvo není jediný výrobce, který se zaměřuje na nákladní elektromobilitu. Další v řadě je společnost Scania, která patří pod koncern VW, a letos plánuje vyrobit svůj první elektrický tahač. „Nabízeli jsme ho v rámci předobjednávek od loňského června, nyní ho lze objednat oficiálně do výroby. V červnu jsme evidovali více než 1000 předobjednávek,“ uvedl tiskový mluvčí Scanie Martin Přibyl.
Podle Přibyla je elektrifikace nákladní dopravy teprve na startu, ale její rozvoj bude prudký. „V roce 2025 bychom celosvětově měli prodávat 10 % elektrických vozidel a v roce 2030 dokonce už 50 procent,“ konstatoval.
Kromě tahačů Scania nabízí také elektrická nákladní vozidla pro městské využití, jako jsou popelářská auta či sklápěče. Ty už jsou v dnešní době v provozu v Maďarsku s dojezdem až 250 km na jedno nabití.
Elektrifikace nákladní dopravy tak otevírá nové možnosti pro logistické společnosti, které se snaží minimalizovat svůj uhlíkový dopad. Díky elektrotahačům se stává uhlíková neutralita dostupnějším cílem.
Zdroj: Zdopravy.cz