Plánované zpoplatnění se týká specifických částí centra – Karmelitské ulice na levém břehu a Smetanova nábřeží s Křížovnickou ulicí na pravém břehu Vltavy. Jedná se o velmi frekventovaná místa, kterými dohromady projíždí celkem osm linek tramvají. Vjezd do těchto oblastí bude monitorován pomocí kamer, které budou snímat registrační značky vozidel. Platby se následně budou provádět skrze mobilní aplikaci. Cena za jednodenní vjezd by měla činit 200 korun.
Některé skupiny řidičů budou od poplatku osvobozeny. Mezi ně spadají rezidenti a jejich hosté, ovšem pouze za předpokladu pozvání a zajištěného parkovacího místa. Dále nebudou muset platit řidiči zásobovacích vozidel, kteří se na místě nebudou zdržovat déle než 20 minut a tuto skutečnost předem poznačí v aplikaci. Hřib uvedl, že cílem je zjednodušení přístupu pro nezbytné služby a rezidenty, a ne znepříjemnění života motoristům.
Samotná aplikace těchto změn si vyžádá minimálně půl roku od jejich schválení. Politická podpora však není zaručena. Hřib poznamenal, že diskuse proběhly s dotčenými městskými částmi a nyní se očekává jednání na úrovni pražské koalice.
Omezení vjezdu do centra vyvolalo mezi politiky protichůdné reakce. Někteří, jako Martin Sedeke z ODS, vyjádřili skepsi k možnosti rychlé implementace opatření. Bylo zdůrazněno, že jakákoliv rozhodnutí musí projít souhlasem městských částí. Různé názory se objevily také ohledně výstavby dopravních okruhů a jejich vlivu na dopravu v centru. Argumentace nedokončených okruhů je však dle radního Ryvoly bezpředmětná, protože centrum Prahy není užíváno k průjezdu, nýbrž se jedná o konečnou destinaci.
Hřib zdůraznil nutnost politické odvahy při zavádění takových opatření, která byla diskutována již desetiletí. Zároveň poukázal na to, že problém centrální dopravy nelze vyřešit pouze rozšiřováním silniční sítě, ale je třeba přistupovat k problému komplexně.
Zdroj: seznamzpravy.cz