Vedení města aktuálně jedná o detailním vymezení oblasti, kde bude zpoplatněn vjezd. Dle dostupných informací by mohl poplatek začít platit od ledna následujícího roku a jeho cena by mohla činit 200 korun za celodenní průjezd. Kontrola platby bude prováděna speciálními vozy, podobně jako je tomu v zónách placeného stání. „Poplatek se bude kontrolovat speciálními vozy obdobnými těm na zóny placeného stání. O způsobu platby i výjimkách zatím není rozhodnuto,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Prahy 14, Petr Vomáčka.
Nicméně, pražský radní pro dopravu, Zdeněk Hřib (Piráti), se vyjádřil, že opatření se bude týkat pouze některých oblastí památkové rezervace a nebude se týkat rezidentů ani místních podnikatelů. „Finální návrh zpoplatnění vjezdu do vybraných částí centra ještě dolaďujeme a žádná hotová věc není na stole,“ doplnil Zdeněk Hřib.
Podle Vojtěcha Ryvoly, radního pro dopravu Prahy 1, by měl prvotní ucelený návrh být k dispozici do čtrnácti dnů. Navrhuje zpoplatnění vjezdu v oblasti obou břehů Vltavy kolem Karlova mostu. Konkrétně by to znamenalo levý břeh v okolí ulic Újezd, Karmelitská od Tržiště a pravý břeh v okolí ulic Smetanovo nábřeží, Divadelní a Křižovnická.
Celý plán zavedení poplatku vzbudil všelijaké reakce mezi odbornou veřejností. Pavel Ryska, ekonom z J&T Banky, například komentoval: „Nenápadně se vracíme k něčemu, co bylo dávno překonáno jako symbol stagnace a chudoby.“ Spekuluje, že v budoucnu může dojít k dalšímu růstu poplatků za parkování v sousedních městských částech a postupnému rozmachu poplatku na celé město Praha.
Zdroj: E15.cz