Při hlubším zkoumání spotřebního chování lidí narozených mezi lety 1995 a 2010 je zřejmé, že samoláska a sebeocenění nejsou pro tuto generaci tabu. Podle zjištění firmy Cassandra, která je součástí Engine Group se sídlem v New Yorku, se Generace Z staví k sobě samé nad vše ostatní. Na otázku, který vztah je v současné době pro ně nejdůležitější, respondenti nejčastěji uvedli, že sami se sebou.
Společnost MikMak, která zkoumá oblast e-commerce, zdůrazňuje vliv Generace Z na trh. Data odhalují pozoruhodný trend: míra nákupu dosahuje u Generace Z 7 %, což překonává všechny ostatní věkové skupiny o 1,3 krát. Tento trend se očekává i v budoucnu, jak mladší spotřebitelé budou disponovat vyššími úrovněmi volného financování.
Mimo nákupy se Generace Z rozšiřuje i do oblasti kulinářství. Sociální mediální platformy, jako je zmíněný TikTok, slouží jako zdroje inspirace pro objevování nových receptů a prohlubování vztahu mezi potravinami, morálkou, výživou a duševním zdravím.
Výzkum odhaluje zajímavé trendy v preferencích Generace Z v oblasti stravování. Více než polovina respondentů Generace Z tvrdí, že to, co jedí, odráží jejich osobní identitu. Navíc 47 % dotázaných plánuje v následujících letech dávat přednost stravování zaměřenému na duševní zdraví, což svědčí o větší citlivosti na propojení mezi stravou a pohodovým stavem.
Vliv TikToku na kulinářskou oblast zůstává zřejmý. Ohromujících 53 % respondentů Generace Z uvádí, že na této platformě nacházejí inspiraci pro nové pokrmy. Navzdory pandemii se Generace Z stala samouky vaření doma, díky pomoci sociálních médií. Tento trend neklesá, neboť lidé našli nový způsob, jak být autentičtí.
Výzkum poukazuje také na to, že značky si této proměny všímají a představují produktové řady vycházející přímo z pohybu vyvolaného touto platformou.
zdroj: retaileader.com