České dráhy dlouhodobě vyžadují okolo 3 500 strojvedoucích. Podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové aktuální počet strojvedoucích sice pokrývá potřebný výkon, avšak není plně dosažen. Tento nenaplněný stav je podle Federace strojvůdců ČR jedním z důvodů sníženého zájmu o profesi, protože stávající strojvedoucí musí zastávat směny chybějících kolegů.
Viceprezident Federace strojvůdců ČR Jaroslav Vincour uvedl, že současný počet zaměstnanců neodpovídá provozním potřebám, což je patrné na množství odpracovaných přesčasů. A podle něj by bylo potřeba více lidí, možná o desítky nebo stovky více.
Přestože existují atraktivní benefity, jako jsou náborové příspěvky a nadprůměrné mzdy v rozmezí 43 000 až 45 000 hrubého bez příplatků, jak uvedl provozní manažer RegioJet Jiří Jahelka, nejsou tyto nabídky dostatečně přitažlivé.
Strojvedoucí by raději viděli stabilnější pracovní směny a méně přesčasů. Jak Vincour zdůraznil, zejména mladší generace považuje náročné pracovní směny, které mohou trvat téměř celý den, za velký problém, ačkoli za takové směny jsou ze zákona příplatky.
Zdroj: tn.nova.cz