Sobota, 23. listopadu 2024, svátek má Klement, zítra Emilie
Sobota, 23. listopadu 2024

Nový zákon pro nabíjení elektromobilů. EU chce od roku 2025 nabíjecí stanice každých 60 km transevropské dopravní sítě

Facebook
Twitter
LinkedIn
Evropská unie přijala nový zákon, který představuje zásadní krok v redukci uhlíkových emisí v dopravním sektoru. Od roku 2025 budou muset být rychlé nabíjecí stanice dostupné každých 60 km podél transevropské dopravní sítě. Legislativní balíček také navrhuje, aby EU do roku 2030 snížila své čisté emise skleníkových plynů o minimálně 55 % oproti roku 1990 a do roku 2050 dosáhla stavu klimatické neutrality. Balíček zahrnuje také regulace podporující elektrifikaci automobilů a využívání alternativních paliv v letectví a námořní dopravě.
Zdroj: Envato Elements

Na začátku týdne byl v Evropské unii přijat nový zákon upravující infrastrukturu pro nabíjení elektromobilů. Tento krok je vnímán jako významný v procesu snižování uhlíkových emisí v oblasti dopravy v rámci EU. Očekává se, že však mezi energetickými společnostmi, dodavateli nabíjecích stanic a dalšími odvětvími vyvolá vášnivé diskuze.

Od roku 2025 budou muset být rychlé nabíjecí stanice umístěny každých 60 km podél transevropské dopravní sítě (TEN-T). Rozsáhlý legislativní balíček navrhuje, aby EU do roku 2030 snížila své čisté emise skleníkových plynů minimálně o 55 % ve srovnání s hodnotami z roku 1990 a do roku 2050 dosáhla stavu klimatické neutrality. Součástí tohoto balíčku jsou také přísné regulace podporující elektrifikaci ve vozovém parku a využívání alternativních paliv v letectví a námořní dopravě.

V nadcházejících letech se očekává výrazné zvýšení počtu veřejných rychlonabíječek pro elektromobily na hlavních dopravních koridorech. Rada EU nastínila regulativní podmínky svého nejnovějšího zákona o nabíjecích stanicích pro elektromobily, který klade důraz na posílení infrastruktury ve všech dopravních sektorech na evropském kontinentu.

Jaké jsou konkrétní požadavky? Do tří let musí být na každých 60 km hlavních dopravních tras v Evropě instalovány rychlonabíjecí stanice pro elektromobily s výkonem minimálně 150 kW. Nabíjecí stanice pro těžká elektrická vozidla s minimálním výkonem 350 kW musí být umístěny každých 60 km podél hlavních dálničních tras a každých 100 km od roku 2025.

Od roku 2030 musí být vodíkové čerpací stanice pro osobní a nákladní vozy umístěny ve všech městských oblastech a každých 200 km podél hlavních dálnic v Evropě. Námořní přístavy by měly být připraveny na to, že v roce 2030 budou muset poskytovat pobřežní elektřinu elektrickým lodím, které zajišťují přepravu kontejnerů a dalšího nákladu. Evropská letiště budou muset poskytovat elektřinu stojícím letadlům u všech bran již za tři roky a do roku 2030 pak na všech odstavných plochách.

Řidičům elektromobilů a vodíkových vozů se nabízí snadnější možnosti placení na nabíjecích stanicích prostřednictvím platebních karet nebo bezkontaktních zařízení, a to bez nutnosti mít předplatné. Ceny všech platebních transakcí budou v příštích letech transparentní. Provozovatelé nabíjecích stanic budou muset zákazníkům poskytovat kompletní informace prostřednictvím elektronických prostředků o dostupnosti, čekací době nebo ceně na různých nabíjecích stanicích. To by mělo vést k eliminaci „překvapení“ ve formě vysokých účtů za nabíjení elektromobilu.

Zdroj: fdrive.cz 

Napsat komentář

Musíte se pro publikování komentáře.
Weather Data Source: Prag 21 tage wetter

DOPORUČUJEME