Pohled na průměrné stáří osobních ojetých vozidel, bez ohledu na jejich původ, ukazuje snížení z loňského roku o necelých pět měsíců na 9,1 roku. Tato změna je především díky českým ojetinám, které omladily o více než rok, jelikož se na trh začaly opět dostávat mladé a zánovní vozy z operativních leasingů. Trh se tedy začal i v tomto aspektu stabilizovat.
Pokud se zaměříme na průměrnou dobu prodeje ojetého auta, ta se letos zvýšila z 61 dní na 63 dní. Tento údaj však ukazuje pokles oproti prvnímu letošnímu kvartálu, kdy byla průměrná doba prodeje 65 dní. Snížení prodejních cen přispělo k rychlejšímu prodeji.
Průměrný nájezd prodávaných ojetin se také mírně snížil, přesněji o 2000 km na letošních 147 000 km. „Důvodem, proč se tak nestalo, je pravděpodobně častější stáčení tachometrů či stáčení o vyšší hodnoty, neboť příliv mladých vozů převažuje nad zvyšujícím se podílem aut s vyšším stářím,“ uvedl Martin Pajer ze společnosti Cebia.
Co se týče nejprodávanějších modelů, Škoda Octavia zůstává na vrcholu s podílem 9,8 procenta, následována modely Fabia a Superb. Mezi ojetými auty stále vyhrávají naftové motory (49,6 %), ale již delší dobu nejsou v nabídce většinou. Benzinová auta tvoří 46,4 % trhu a elektrická auta jen něco málo pod procento (0,88 %).
Souhrnně lze říci, že trh s ojetými auty se pomalu stabilizuje. To představuje příležitost pro potenciální kupce, ale také výzvu pro prodávající, kteří mohou být zklamáni stagnací výkupních cen. Nezáleží však jen na aktuální situaci na trhu, ale také na individuálních potřebách a preferencích každého kupce.