Pondělí, 16. září 2024, svátek má Ludmila, zítra Naděžda
Pondělí, 16. září 2024

PPF má v hledáčku Zásilkovnu. Bude to krok k dominanci na trhu výdejních boxů?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skupina PPF Group podle serveru E15 projevuje čím dál větší zájem o společnost Zásilkovna. V souvislosti s růstem online nakupování a strategií směřující k logistice může být potenciální akvizice klíčová k prohloubení pozice PPF na trhu výdejních boxů. Akvizice by mohla vést k konsolidaci logistického trhu, zejména ve střední a východní Evropě.
Zdroj: Zásilkovna

Existuje otázka, jak by Zásilkovna zapadala do celkového plánu společnosti PPF, která se dříve zaměřovala na jiné odvětví. PPF má zkušenosti s e-commerce hlavně prostřednictvím Mall Group, v níž měla podíl do roku 2021. Od té doby si udržuje přítomnost v e-commerce přes podíl v Heureka Group. Skupina Rockaway se ze skupiny vyčlenila na jaře letošního roku.

Po Jiřím Šmejci, který se vrátil do vedení PPF, se zdá, že finanční skupina nyní zaměřuje na logistiku v e-commerce. Šmejc má ve své investiční skupině Emma Capital většinový podíl ve společnosti BoxNow, silném hráči v oblasti výdejních boxů. PPF také v květnu zakoupila 16,75% podíl ve společnosti InPost a má možnost přikoupit dalších 15%. Pokud PPF skutečně koupí Packetu, bude mít unikátní příležitost konsolidace logistického trhu s výdejními boxy ve střední a východní Evropě.

„Pokud bude Zásilkovna na prodej celá, tak se na to určitě podíváme,“ prohlásil koncem června Jiří Šmejc, šéf PPF. Že je možný prodej Packety, bylo zveřejněn už v květnu, ale stále není jasné, zda jde o prodej celé společnosti nebo jen o vstup investora. V tuto chvíli několik akcionářů vlastní podíly ve společnosti, přičemž největší podíly drží zakladatelka Simona Kijonková s manželem (48,6 %) a brněnský e-shop Notino (20 %).

S růstem online nákupů se očekává, že Zásilkovna bude hrát stále větší roli. Evropský trh je stále rozdrobený a počet automatických výdejních boxů v EU a Velké Británii vzrostl v letech 2021 a 2022 o 51 % na 120 tisíc.

Spojení Packety a PPF by bylo logické i v souladu s cíli společnosti. Jak prohlásil Šmejc, pokud by se koupě Packety uskutečnila, PPF by se pokusila o konsolidaci tuzemského trhu. „Potřebujete co největší rozsah, aby byl byznys co nejefektivnější. V tom je Česko složité, protože trh je relativně rozdrobený. Nikdo nemá síť boxů, která by výrazněji dominovala, což je něco, co se podařilo InPostu v Polsku“ uvedl.

Konsolidace v tomto oboru je klíčová, a vybudování ekonomicky výdělečné infrastruktury je obtížné. Packeta již spolupracuje s lokálními společnostmi, včetně InPost a Box Now, takže možnosti spolupráce existují.

Zdroj: E15.cz

Napsat komentář

Musíte se pro publikování komentáře.
Weather Data Source: Prag 21 tage wetter

DOPORUČUJEME