Čtvrtek, 21. srpna 2025, svátek má Johana, zítra Bohuslav
Čtvrtek, 21. srpna 2025

PPF má v hledáčku Zásilkovnu. Bude to krok k dominanci na trhu výdejních boxů?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skupina PPF Group podle serveru E15 projevuje čím dál větší zájem o společnost Zásilkovna. V souvislosti s růstem online nakupování a strategií směřující k logistice může být potenciální akvizice klíčová k prohloubení pozice PPF na trhu výdejních boxů. Akvizice by mohla vést k konsolidaci logistického trhu, zejména ve střední a východní Evropě.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Existuje otázka, jak by Zásilkovna zapadala do celkového plánu společnosti PPF, která se dříve zaměřovala na jiné odvětví. PPF má zkušenosti s e-commerce hlavně prostřednictvím Mall Group, v níž měla podíl do roku 2021. Od té doby si udržuje přítomnost v e-commerce přes podíl v Heureka Group. Skupina Rockaway se ze skupiny vyčlenila na jaře letošního roku.

Po Jiřím Šmejci, který se vrátil do vedení PPF, se zdá, že finanční skupina nyní zaměřuje na logistiku v e-commerce. Šmejc má ve své investiční skupině Emma Capital většinový podíl ve společnosti BoxNow, silném hráči v oblasti výdejních boxů. PPF také v květnu zakoupila 16,75% podíl ve společnosti InPost a má možnost přikoupit dalších 15%. Pokud PPF skutečně koupí Packetu, bude mít unikátní příležitost konsolidace logistického trhu s výdejními boxy ve střední a východní Evropě.

„Pokud bude Zásilkovna na prodej celá, tak se na to určitě podíváme,“ prohlásil koncem června Jiří Šmejc, šéf PPF. Že je možný prodej Packety, bylo zveřejněn už v květnu, ale stále není jasné, zda jde o prodej celé společnosti nebo jen o vstup investora. V tuto chvíli několik akcionářů vlastní podíly ve společnosti, přičemž největší podíly drží zakladatelka Simona Kijonková s manželem (48,6 %) a brněnský e-shop Notino (20 %).

S růstem online nákupů se očekává, že Zásilkovna bude hrát stále větší roli. Evropský trh je stále rozdrobený a počet automatických výdejních boxů v EU a Velké Británii vzrostl v letech 2021 a 2022 o 51 % na 120 tisíc.

Spojení Packety a PPF by bylo logické i v souladu s cíli společnosti. Jak prohlásil Šmejc, pokud by se koupě Packety uskutečnila, PPF by se pokusila o konsolidaci tuzemského trhu. „Potřebujete co největší rozsah, aby byl byznys co nejefektivnější. V tom je Česko složité, protože trh je relativně rozdrobený. Nikdo nemá síť boxů, která by výrazněji dominovala, což je něco, co se podařilo InPostu v Polsku“ uvedl.

Konsolidace v tomto oboru je klíčová, a vybudování ekonomicky výdělečné infrastruktury je obtížné. Packeta již spolupracuje s lokálními společnostmi, včetně InPost a Box Now, takže možnosti spolupráce existují.

Zdroj: E15.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *