„Práce na bubenské nádražní budově pokračují podle plánu. Stavbaři provádějí vrty a pracují na podkladních betonech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda na svém twitterovém účtu.
V rámci tohoto projektu bude vytvořena zcela nová elektrifikovaná dvoukolejná trať mezi Prahou-Bubny a Prahou-Výstaviště. Přiblížení stanice Praha-Bubny ke stanici Vltavská zprostředkuje bezprostřední přestup na metro linky C i na tramvaj. Část železniční tratě, vedoucí po nadzemní estakádě, by měla být rovněž uvedena do provozu za dva roky.
Navazující na výstavbu nádraží bude rekonstrukce původního nádraží, jež se promění v Památník ticha, odkazující na odjezd na smrt padesáti tisíc lidí během druhé světové války. Tento památník bude sloužit jako historická připomínka a místo, kde se bude vzpomínat na padlé hrdiny.
Bubny nejsou pouze místem pro novou nádražní budovu. Toto pražské území o velikosti Starého Města bude v budoucnosti poskytovat jedenáct tisíc nových bytů a administrativní centrum až se dvaceti devíti tisíci pracovními místy. Celková proměna by měla být dokončena kolem roku 2040.
Projekt nádraží Praha-Bubny představuje významný krok vpřed v rozvoji pražské dopravní infrastruktury a urbanismu. Moderní design, pod vedením studia Jakub Cigler architekti, spolu s novou železniční tratí a budoucí obytnou čtvrtí symbolizuje vizi moderní a propojené Prahy.
Zdroj: News.refresher.cz