Pondělí, 16. září 2024, svátek má Ludmila, zítra Naděžda
Pondělí, 16. září 2024

Dopravní a bytová revoluce v Praze: parkovací reforma, konec zvýhodnění elektromobilů i nové tramvajové linky

Facebook
Twitter
LinkedIn
Nová pražská koalice pod vedením Bohuslava Svobody (ODS) představila své programové prohlášení po více než čtvrt roce od svého zvolení. Toto prohlášení staví na předchozích projektech připravených v minulém volebním období a přináší ambiciózní plány zejména v oblasti dopravy a bydlení.
Zdroj: Envato Elements

Investice hlavního města se tradičně zaměřují na dopravu. Hlavní projekty jako Metro D a Městský okruh jsou však pro běžné obyvatele Prahy stále spíše vzdálenými sny. Nicméně některé změny se promítnou do okamžitého vnímání. Jednou z nich je plánovaná reforma parkování, kterou prosazuje náměstek a exprimátor Zdeněk Hřib. Ta spočívá v odlišení pravidel a tarifů pro parkování v centru a ve zbytku města. V rámci tohoto plánu bude možné zakoupit jednotné dlouhodobé návštěvnické parkovací oprávnění pro oblast mimo centrum.

Další změny se týkají parkování pro návštěvníky. Pravidla pro návštěvnické parkování budou sjednocena a rezidentům bude přiděleno 120 hodin ročně pro stání vozidel návštěv nebo řemeslníků. Zároveň budou zrušena dosavadní zvýhodnění pro elektromobily a přenosná parkovací oprávnění. Město také plánuje zapojit carsharing do dopravního systému.

Průjezd Prahou také čekají změny. V programu je zmíněna podpora „postupné humanizace magistrály“, která v následujících desetiletích bude vyžadovat různá omezení. Město také plánuje omezit individuální tranzit na Malé Straně a Smetanově nábřeží, aby nedocházelo ke zpožďování tramvají. Opoziční strana ANO s tímto přístupem zásadně nesouhlasí.

Zahájení dostavby Městského okruhu je přirozeným slibem koalice. V tomto volebním období se plánuje získání územního rozhodnutí a provedení geologického průzkumu. Současně se zlepší plynulost provozu na nedokončeném Městském okruhu prostřednictvím přípravy Hloubětínského tunelu a modernizace Průmyslové ulice. Koalice také plánuje automatizaci řízení metra na lince C metra a rozšíření tramvajových tratí.

Kromě těchto projektů koalice hodlá spustit také nové tramvajové tratě a vybudovat tramvajový podjezd v oblasti budoucí Vltavské filharmonie. Město se také zaměřuje na výstavbu lanovky a tramvajového mostu mezi Podbabou a Trojou. Spolupráce se státem je plánována při výstavbě vysokorychlostní tratě, rozvoji metra S a železniční trati Praha-Kladno s odbočkou na letiště.

V oblasti bytové výstavby a spolupráce s developery se město zaměřuje na lepší hospodařeníbytovým fondem, řešení neoprávněného užívání městských bytů a prevenci vzniku dluhů u nájemníků. Spolupráce s Pražskou developerskou společností je plánována pro výstavbu obecních bytů a rozvoj družstevního a spolkového bydlení. Nové bytové čtvrti se připravují na různých místech v Praze, včetně Palmovky, Nových Dvorů, Letňan a Vršovic.

Město také usiluje o směny nemovitostí se státem, aby pozemky a stavby, kterých se stát plánuje zbavit, byly převedeny na město a neprivatizovány. Na těchto pozemcích by mělo být vybudováno další dostupné bydlení, veřejná infrastruktura a občanská vybavenost. Mezi nemovitosti, na které se plánuje zaměřit, patří například poštovní budovy a kasárna Karlín. Územní rozvoj má za úkol dokončit nový Metropolitní plán, který nahradí současný zastaralý územní plán. Kromě toho se město chce zaměřit na výstavbu na brownfieldech a novelizaci Pražských stavebních předpisů.

Zdroj: E15.cz

Napsat komentář

Musíte se pro publikování komentáře.
Weather Data Source: Prag 21 tage wetter

DOPORUČUJEME