Investice hlavního města se tradičně zaměřují na dopravu. Hlavní projekty jako Metro D a Městský okruh jsou však pro běžné obyvatele Prahy stále spíše vzdálenými sny. Nicméně některé změny se promítnou do okamžitého vnímání. Jednou z nich je plánovaná reforma parkování, kterou prosazuje náměstek a exprimátor Zdeněk Hřib. Ta spočívá v odlišení pravidel a tarifů pro parkování v centru a ve zbytku města. V rámci tohoto plánu bude možné zakoupit jednotné dlouhodobé návštěvnické parkovací oprávnění pro oblast mimo centrum.
Další změny se týkají parkování pro návštěvníky. Pravidla pro návštěvnické parkování budou sjednocena a rezidentům bude přiděleno 120 hodin ročně pro stání vozidel návštěv nebo řemeslníků. Zároveň budou zrušena dosavadní zvýhodnění pro elektromobily a přenosná parkovací oprávnění. Město také plánuje zapojit carsharing do dopravního systému.
Průjezd Prahou také čekají změny. V programu je zmíněna podpora „postupné humanizace magistrály“, která v následujících desetiletích bude vyžadovat různá omezení. Město také plánuje omezit individuální tranzit na Malé Straně a Smetanově nábřeží, aby nedocházelo ke zpožďování tramvají. Opoziční strana ANO s tímto přístupem zásadně nesouhlasí.
Zahájení dostavby Městského okruhu je přirozeným slibem koalice. V tomto volebním období se plánuje získání územního rozhodnutí a provedení geologického průzkumu. Současně se zlepší plynulost provozu na nedokončeném Městském okruhu prostřednictvím přípravy Hloubětínského tunelu a modernizace Průmyslové ulice. Koalice také plánuje automatizaci řízení metra na lince C metra a rozšíření tramvajových tratí.
Kromě těchto projektů koalice hodlá spustit také nové tramvajové tratě a vybudovat tramvajový podjezd v oblasti budoucí Vltavské filharmonie. Město se také zaměřuje na výstavbu lanovky a tramvajového mostu mezi Podbabou a Trojou. Spolupráce se státem je plánována při výstavbě vysokorychlostní tratě, rozvoji metra S a železniční trati Praha-Kladno s odbočkou na letiště.
V oblasti bytové výstavby a spolupráce s developery se město zaměřuje na lepší hospodaření s bytovým fondem, řešení neoprávněného užívání městských bytů a prevenci vzniku dluhů u nájemníků. Spolupráce s Pražskou developerskou společností je plánována pro výstavbu obecních bytů a rozvoj družstevního a spolkového bydlení. Nové bytové čtvrti se připravují na různých místech v Praze, včetně Palmovky, Nových Dvorů, Letňan a Vršovic.
Město také usiluje o směny nemovitostí se státem, aby pozemky a stavby, kterých se stát plánuje zbavit, byly převedeny na město a neprivatizovány. Na těchto pozemcích by mělo být vybudováno další dostupné bydlení, veřejná infrastruktura a občanská vybavenost. Mezi nemovitosti, na které se plánuje zaměřit, patří například poštovní budovy a kasárna Karlín. Územní rozvoj má za úkol dokončit nový Metropolitní plán, který nahradí současný zastaralý územní plán. Kromě toho se město chce zaměřit na výstavbu na brownfieldech a novelizaci Pražských stavebních předpisů.
Zdroj: E15.cz