Dle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) projekt zahrnuje řadu tunelů a 572 metrů dlouhý most, který se vypne nad Vltavou a železniční tratí. Další most povede přes Čimické údolí a Drahanské potok.
Volba stavby 138 metrů dlouhého mostu přes chráněná údolí byla upřednostněna před alternativou podzemního tunelu, který by mohl negativně ovlivnit podzemní vody. „Limitní je potenciální riziko trvalého ovlivnění hladiny podzemní vody s dopadem na ovlivnění povrchových vod a navazujících údolních ekosystémů,“ komentovali technici v rámci povolovacího procesu.
Tento nový úsek okruhu bude na jedné straně navazovat na již dokončený segment vedoucí k ruzyňskému letišti. Na druhém konci se připojí k rozpracovanému úseku již existující části u Satalic. Další fáze, která bude spojovat Černý Most s dálnicí D1, je v plánu podle ministra dopravy Martina Kupky pro příští rok.
Celý projekt nyní čeká posouzení vlivu na životní prostředí, což je klíčový krok k zahájení stavebních prací. Rozhodovací proces leží v rukou ministerstva životního prostředí, které určí, zda a za jakých podmínek může stavba pokračovat.
zdroj: idnes.cz