Po zavedení těchto poplatků se sociálními sítěmi začala šířit nespokojenost. Uživatelé, kteří službu využívali v hojné míře, si nyní přejí, aby se Netflix vrátil do časů, kdy podle nich měla služba smysl. Nynější poplatky vnímají jako zcela nepřijatelné, zvláště v kontextu toho, že samotný Netflix si v minulosti dělal legraci ze sdílení hesel na svém oficiálním twitterovém účtu příspěvkem „Love is sharing a password“.
V reakci na nové poplatky se na sociálních sítích objevily příspěvky pod hashtagem #CancelNetflix. Někteří uživatelé se dokonce rozhodli zrušit své účty po dlouhých letech využívání platformy, jelikož je pro ně nový postoj Netflixu nepochopitelný. Kritizují také skutečnost, že budou muset svůj účet ověřovat, pokud jej chtějí používat mimo domov. I když nelze přesně odhadnout, kolik uživatelů službu opustí, je jasné, že vedení Netflixu tuto vlnu nespokojenosti nenechá bez povšimnutí.
Dle statistik používá Netflix až 100 milionů lidí, kteří sdílejí své účty. A to je skutečnost, která se Netflixu nezamlouvá, vzhledem k tomu, že má celosvětově 223 milionů předplatitelů a jeho finanční situace není nejlepší. Zavedení poplatku za sdílení účtu je způsob, jak tento problém řešit. V sekci nápověda Netflix uvádí: „Účet Netflix mají sdílet lidé, kteří spolu bydlí v jedné domácnosti. Lidé z jiných domácností potřebují ke sledování Netflixu vlastní účet. Vlastníci účtů si můžou koupit místo pro člena navíc a pozvat do Netflixu lidi, kteří s nimi nebydlí. Člen navíc bude mít vlastní profil, účet a heslo, ale jeho předplatné bude platit osoba, která ho pozvala.“ Předmětný extra účet pořídíte za 79 korun měsíčně.
Zdroj: letemsvetemapplem.eu, fonetech.cz