Čtvrtek, 21. listopadu 2024, svátek má Albert, zítra Cecilie
Čtvrtek, 21. listopadu 2024

České dráhy posilují domácí flotilu. Z Německa pořídily vlaky do Ústeckého kraje

Facebook
Twitter
LinkedIn
České dráhy zakoupily šest jednotek Siemens Desiro Classic od německého dopravce Hessische Landesbahn. Vlaky byly v provozu a sloužily od roku 2005 a nyní se připravují na novou etapu v České republice. Investice byla ve výši 9,12 milionu eur, což odpovídá zhruba 218 milionům korun. Momentálně probíhá chystání vozidel pro provoz v našem kraji, včetně zácviku strojvedoucích, přípravy dílenského personálu a dokončení potřebných administrativních kroků.
Zdroj: Envato Elements

Podle Jiřího Ješety, člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu Českých drah, tyto jednotky nabízejí prospěšnou investiční možnost: „Vedle nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených tzv. z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v České republice. Zároveň se jedná o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc.“

Desiro Siemens České dráhy plánují začlenit na linku U8, která vede z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Dále budou tyto jednotky fungovat v provozu na lince U28, jež vede z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. „Zařazení Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální železniční dopravy na severu Ústeckého kraje,“ řekl Ješeta.

Siemens Desiro Classic prezentuje jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Vlaky jsou vybaveny nízkopodlažními prostory pro bezbariérové cestování, klimatizací a nejzazším interiérem.

Dále disponují sociálním zařízením s uzavřeným systémem, které je přizpůsobeno i pro cestující s hendikepem. Další výhodou je dostatek prostoru pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou jednotky postupně dovybaveny elektrickými zásuvkami, USB konektory pro nabití příruční elektroniky, palubní wi-fi sítí, stolky a informačním systémem.

České dráhy se při nabídce na zajištění dopravy v provozním souboru Šluknovsko rozhodly pro cenu 195,92 Kč za kilometr. Kraj poptával nejen provoz vlaků ve Šluknovském výběžku, ale také mezinárodní spojení z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a linku z Děčína do Rumburku přes Jedlovou. Roční rozsah výkonů je 930 tisíc kilometrů.

Zdroj: Zdopravy.cz

Napsat komentář

Musíte se pro publikování komentáře.
Weather Data Source: Prag 21 tage wetter

DOPORUČUJEME