Úterý, 4. listopadu 2025, svátek má Karel, zítra Miriam
Úterý, 4. listopadu 2025

Čínský Leapmotor míří do Česka. S malým elektromobilem T03 chce zaútočit cenou pod půl milionu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Český trh s elektromobily se rozrůstá o nového hráče. Čínský výrobce Leapmotor oficiálně vstupuje do Evropy a s ním i malý městský hatchback T03.

Český trh s elektromobily se rozrůstá o nového hráče. Čínský výrobce Leapmotor oficiálně vstupuje do Evropy a s ním i malý městský hatchback T03. S očekávanou cenou okolo 475 tisíc korun má ambici oslovit zákazníky, kteří hledají dostupný vůz do města na elektrický pohon.

Expanzi na starý kontinent umožnilo partnerství s koncernem Stellantis, pod který spadají značky jako Peugeot, Citroën či Fiat. Společný podnik Leapmotor International má na starosti distribuci a servisní zázemí v celé Evropě, Českou republiku nevyjímaje.

Nejasnosti kolem evropské výroby

První vozy pro Evropu se začaly montovat v polovině roku 2024 v polské továrně koncernu Stellantis v Tychách. Podle agentury Reuters však byla výroba již na jaře 2025 zastavena, údajně kvůli vysokým nákladům. Ačkoliv Leapmotor International ujišťuje, že dodávky do Evropy pokračují, nad budoucím místem výroby visí otazník. Vozidla by měla být v Česku nabízena prostřednictvím stávající prodejní sítě partnerů Stellantisu.

Malé auto s překvapivou výbavou a dojezdem

Leapmotor T03 je malý městský hatchback, velikostně srovnatelný s Fiatem 500e nebo Dacií Spring. Evropská verze je vybavena baterií o kapacitě 37,3 kWh, která zajišťuje dojezd až 265 km podle cyklu WLTP. O pohon předních kol se stará elektromotor o výkonu 70 kW (94 koní), jenž vozu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za necelých 13 sekund.

Na svou cenovou kategorii nabídne T03 překvapivě bohatou výbavu, která zahrnuje digitální přístrojový štít, 10,1palcový infotainment, parkovací senzory, couvací kameru i střešní okno. Palubní nabíječka zvládá střídavý proud o výkonu 6,6 kW, u rychlonabíjecích stanic dosahuje výkon až 48 kW. Odhadovaná cena pro český trh se pohybuje v rozmezí 475 000 až 520 000 Kč, čímž se T03 stává přímým konkurentem nejlevnějších elektromobilů na trhu.

Cena není vše: Potenciální rizika

Přestože hlavními lákadly jsou cena a výbava, první evropské testy upozornily i na slabší stránky. Patří mezi ně méně intuitivní infotainment a příliš horlivé asistenční systémy. Nejistota panuje také ohledně stability dodávek po zastavení výroby v Polsku a kvality servisní sítě v Česku, která se teprve buduje.

V době, kdy ceny elektromobilů spíše rostou, představuje Leapmotor T03 vítaný návrat k myšlence jednoduchého a cenově dostupného vozu do města. Právě takové modely by mohly být klíčové pro masivnější rozšíření elektromobility v Česku a oslovit řidiče, pro které byly dosud vozy na baterie příliš drahé.