KODAŇ – Jedna z největších dánských stavebních a inženýrských skupin, MT Højgaard Holding, se podle dostupných zpráv rozhodla přehodnotit využívání vozů Tesla ve svém firemním vozovém parku. Důvodem nejsou pochybnosti o elektromobilitě jako takové, ale přetrvávající a závažné problémy se servisem a opravami vozů americké automobilky. Tento krok významného korporátního klienta by mohl signalizovat rostoucí tlak na Teslu, aby zlepšila své poprodejní služby v Evropě.
Podle zpráv se vedení MT Højgaard Holding, pro kterou jsou vozidla klíčovým pracovním nástrojem a jakékoli prostoje znamenají finanční ztráty, rozhodlo pro tuto změnu strategie kvůli neuspokojivé úrovni servisní podpory ze strany Tesly. Mezi hlavní výtky patří především:
-
Dlouhé čekací doby na opravy: V případě nehod nebo technických poruch čelila firma nepřijatelně dlouhým lhůtám, než byla vozidla opět provozuschopná.
-
Obtížná komunikace se servisními centry: Společnost poukazuje na nedostatečnou flexibilitu a komplikovanou komunikaci při řešení servisních požadavků.
-
Nedostupnost náhradních dílů: Problémy s dodávkami náhradních dílů dále prodlužovaly dobu oprav.
Pro firmu velikosti a významu MT Højgaard Holding, jejíž činnost je závislá na spolehlivém fungování vozového parku, jsou takovéto problémy v oblasti servisu kritické. Rozhodnutí tak neznamená nutně okamžité stažení všech vozů Tesla z flotily, ale spíše strategický posun do budoucna. To může zahrnovat neobnovování leasingových smluv na vozy Tesla po jejich vypršení a postupný přechod k vozidlům jiných značek, které nabízejí robustnější a spolehlivější servisní zázemí a rychlejší řešení problémů.
Nissan škrtá tisíce míst a zavírá továrny. Signál i pro evropské automobilky včetně Škody?
Krok dánské společnosti není primárně kritikou elektromobility jako konceptu. Problémem se však ukazuje být specificky zákaznická a servisní zkušenost se značkou Tesla, která zjevně neodpovídá potřebám velkého firemního klienta s vysokými nároky na provozuschopnost a minimalizaci prostojů.
Tento případ může být varovným signálem pro Teslu, která v posledních letech masivně expandovala na evropské trhy. Zatímco její vozy jsou populární pro svůj technologický náskok a jízdní vlastnosti, kvalita a dostupnost poprodejních služeb se stává stále důležitějším faktorem, zejména pro firemní zákazníky, kteří jsou velmi citliví na celkové náklady vlastnictví (TCO), jež zahrnují i náklady spojené s prostoji a opravami.
Odborníci budou nyní sledovat, zda se jedná o izolovaný incident, nebo zda krok MT Højgaard Holding spustí širší trend u dalších velkých evropských firem, které by mohly přehodnotit své flotilové strategie, pokud Tesla nezareaguje zlepšením svých servisních kapacit a procesů. Pro americkou automobilku je to výzva, aby se zaměřila nejen na inovace a výrobu, ale také na budování spolehlivé a efektivní servisní sítě schopné uspokojit nároky korporátní klientely.
Zdroj: Times of India